14/06/2026
God morgen fra Als Kro & Badehotel
Hjertestop, "Farvel Chef" og livets store kontraster ❤️🚨
I går var vi i fuld gang med at gøre klar til en helt fuld restaurant til vores dejlige sommermenu 🍽️🍷, da hjertestop alarmens meget genkendelige lyd pludselig lød fra telefonen: Du er 3,84 km fra et hjertestop. 📲⚠️
Jeg stak hurtigt hovedet ind i køkkenet og råbte "Hjertestop!". Pias eneste tørre, men kærlige bemærkning var: "Farvel Chef!" 💨🏃♂️
Ud i bilen og afsted det gik! For første gang havde jeg det grønne blink på taget 🚨, og jeg må sige, at folk i trafikken var fantastiske – et par stykker vidste præcis, hvad det betød, og gav hurtigt plads, så jeg kunne komme forbi. 🙏🚗💨
Jeg var første mand på stedet, skarpt efterfulgt af en vogn med to akuthjælpere 🤝. Vi fik hurtigt monteret min hjertestarter ⚡ og fortsatte den HLR (hjerte-lunge-redning), som folk på stedet heldigvis allerede havde igangsat. Kort efter ankom både lægehelikopter, ambulance og lægebil 🚁🚑, og jeg kunne returnere til kroen. 🏎️💨
På vej tilbage i går kørte tankerne 🧠. Vi skal simpelthen have gang i nogle flere hjerteløbere i Als og omegn! 🇩🇰 Lige nu er der desværre kun 3 tilmeldte til vores gratis HLR-kursus d. 25. juni kl. 19.00 her på kroen 📅🏫.
Tænk over, hvor vigtigt det er at være hurtigt fremme. For hvert minut der går, før HLR startes, mindskes chancen for overlevelse med 10%. Hvert minut tæller! ⏱️💔
Kom nu, frisk! 🙋♂️ Meld dig til, så du lærer HLR. Så kan du bagefter overveje, om du vil registrere dig som hjerteløber. Det kunne jo være din nabo eller en, der står dig meget nær, der falder om 😢. Så ved du præcis, hvad du skal gøre. Der mangler hjerteløbere i Als! 🆘❤️
Da jeg kom tilbage på kroen i går, røg jeg direkte ind i de sidste forberedelser, og snart var huset fyldt med dejlige, glade gæster med fantastisk humor 🎉💬. Vi fik nogle gode snakke, udvekslede et par vittigheder, og alle nød den skønne sommermenu, som Pia og Bjørn havde tryllet frem i køkkenet ✨👨🍳👩🍳.
Midt i det hele i går aftes strejfede tanken mig om de enorme kontraster: Kampen for livet det ene øjeblik, og en restaurant fyldt med livsglæde det næste. Men jeg rystede det af mig – for det er jo lige præcis sådan, livet også er... 🌤️✨
Og nu er det søndag morgen! ☀️ Lige nu er forberedelserne i fuld gang til en dejlig søndagsbrunch. 🍳 🥓 Vi bliver mere end 50 gæster i dag, som skal nyde en skøn start på søndagen med mange lækkerier her på kroen! 🥐☕️🥞
Als Ka’Is & Takeaway 🍦☕☀️
Vores isbutik havde også masser af skønne kunder i går, der nød is og lækker, smagsfuld kaffe ☕️. Vores Mango/Vanilje softice-blanding er for alvor blevet populær – den er der rigtig mange, der kører efter! 🍦🥭
Als Ka’Is har åbent i dag fra kl. 12.00 - 18.00 🕒.
Kom frisk og prøv den populære softice-kombination, eller snup en vaffel fyldt med favoritter fra vores store udvalg af 21 forskellige slags Kastberg Is 🍧🍦.
Husk også, at vores Takeaway er åben i aften – du kan bestille hele dagen og afhente fra kl. 17.00 🍔🍟🛍️.
"Livet er som et glaspust – smukt, unikt, men utroligt skrøbeligt. Pas på det, og pas på hinanden." ✨🕊️
Kan I alle have en rigtig god og velsignet søndag ☀️🙏.
De bedste hilsner 👋
Kim 👨🏻💻😘