13/06/2026
✨ Hold da op, hvor tiden flyver, når man er i godt selskab
Faktisk så hurtigt, at vores månedsopsummering for maj er blevet en smule forsinket. Vi tager det som et tegn på, at der har været dejligt travlt på det lille hotel 😅
Men maj fortjener alligevel et tilbageblik. Ikke bare fordi den blev den største maj i hotellets historie, men også fordi den markerede en helt særlig milepæl for os: Vi har nu været hotelejere i et halvt år.
På de seks måneder har vi haft fornøjelsen af at byde velkommen til gæster fra nær og fjern, lært mere end vi troede muligt og mødt utrolig mange skønne mennesker – både blandt gæster og her i byen. Når vi ser tilbage, er det næsten svært at forstå, hvor meget der er sket på så kort tid.
Maj blev som nævnt den største maj nogensinde på hotellet med 233 ankomster og mere end 350 overnatninger. Tyskerne er for alvor begyndt at finde vej til Faaborg, og lidt overraskende er canadierne faktisk den næststørste gruppe af vores udenlandske gæster. Det er altid hyggeligt at høre, hvordan vores gæster oplever byen, naturen og den særlige stemning, som vi selv er blevet så glade for.
Samtidig har 104 af månedens ankomster været forretningsrejsende – svarende til knap 45 % af vores gæster. Det glæder os, at så mange vælger et mindre og mere personligt alternativ, når arbejdet bringer dem til området.
Maj har også været måneden, hvor vi for alvor er blevet klar til den travle sæson. Vores fantastiske team er på plads, og vi glæder os til en sommer fyldt med glade gæster, gode oplevelser og liv i huset 🫶
Noget af det, der gør os allermest stolte, er de mange gæster, som allerede er kommet tilbage til hotellet. Samtidig er vores scorer og anmeldelser steget på alle platforme, og de mange positive kommentarer om hotellets nye udtryk og stemning varmer mere, end vi kan beskrive.
Vi føler os oprigtigt heldige. Heldige over at få lov til at drive hotellet, heldige over de mennesker vi møder hver dag, og heldige over at være blevet en del af Faaborg.
Derfor skal der også lyde en stor og hjertelig tak til byen. Tak for den varme modtagelse, opbakningen, anbefalingerne og de mange gode snakke undervejs. Vi blev taget imod med åbne arme, og det er noget, vi ikke tager for givet.
Tak fordi I følger med på rejsen. Vi glæder os til de næste seks måneder – og til alt det, sommeren bringer ☀️🤍