16/06/2026
Vorig jaar vierde Mark Ham zijn 25-jarig jubileum bij Van Bekkum, maar zijn betrokkenheid bij het bedrijf gaat nog verder terug. Als kind kwam hij al regelmatig op de bouwprojecten van Van Bekkum. 👷♂️
Mark: “Mijn vader en mijn oom hebben hier ook gewerkt, beiden ruim 50 jaar. Als jochie ging ik weleens mee naar het werk van mijn vader, hij was ook uitvoerder. Zo ben ik eigenlijk in het bouwwereldje gerold.”
Mark’s carrière bij Van Bekkum begon als timmerman. Via avondopleidingen groeide hij door tot uitvoerder, een functie die hij nu al ruim 15 jaar met plezier vervult. Hij vertelt: “Mijn eerste project als uitvoerder was gelijk een grote: 100 woningen in Almere, Ithaka. Omdat het mijn eerste project was, heb ik er een bijzondere herinnering aan, maar eigenlijk heeft ieder project wel iets moois. Het zijn er zo veel geweest dat ik ze niet allemaal meer herinner.”
🏢 Het project waar Mark nu uitvoerder is, is The Suites in Amsterdam. “Weer een ander soort project met een nieuwe uitdaging. Dit is een CLT-project, dat had ik nog nooit gedaan. Het leuke aan bij Van Bekkum werken is dat je nooit aan standaard projecten werkt. Eerder deed ik bijvoorbeeld een renovatie van een golfclub, ook weer totaal anders. Zo blijft het interessant.”
Als uitvoerder is Mark verantwoordelijk dat alles goed loopt. “Het belangrijkste is de planning,” vertelt hij. “Als die klopt, loopt alles goed en werkt iedereen prettig. Bouwen wordt leuker en makkelijker voor iedereen. Kortom, als de planning klopt zijn de jongens blij.” 📅
🤝 “De sleutel is vooruit plannen, goed overleggen met collega’s en zorgen dat alles op tijd geleverd is. Inmiddels ken ik de samenwerkende partijen goed, en heb ik vaak contact met dezelfde mensen. De lijnen zijn kort en er is doorheen de jaren een goede band ontstaan. Daardoor weten we elkaar makkelijk te vinden.”
Na 25 jaar bevalt het werk bij Van Bekkum Mark nog steeds. Hij vertelt: “Ik vind het altijd fijn. Er hangt een vriendelijke, gemoedelijke sfeer. Je zit niet onder druk, je kunt je verhaal kwijt en er wordt naar je geluisterd.”