09/06/2026
Geen bonnetje van lunch of diner , geen stemming(makerij)of iets te duur is of juist niet, maar gewoon een stukje pure nostalgie. Even wegzwijmelen op de menukaart van prijzen in guldens en toen een uitsmijter nog duurder was dan een broodje paling. Volgens mij veranderen sommige dingen nooit. Stef Bos kan er zo mooi over zingen. ‘Het lied van Prediker’ monopole bestaat al meer dan 125 jaar. Al meer dan een eeuw op dezelfde mooie plek in Harderwijk. Ze heeft alles meegemaakt, gasten, families die het uitbaten. Ze heeft alles gezien….
Ik heb de wereld gezien
In het licht van de liefde
En in de schaduw van de haat
Er zijn altijd twee kanten
Ware woorden zijn niet mooi
Mooie woorden zijn niet waar
En alles beweegt
Zolang als het leeft
Zoals een rivier
Die stroomt naar de zee
Wij zijn een deel
Van een groter geheel
Wij vallen als bladeren
En de wind neemt ons mee
Er is een tijd van verliezen
Er is een tijd van vertrouwen
Er is een tijd van verlangen
Er is een tijd van vergeten
Er is een tijd van vergeven
Er is een tijd voor alles
En alles is lucht
Kijk naar de zon
En klim langs de stralen
Naar de hemel omhoog
Hou je niet vast
Aan dat wat voorbij is
En laat alles los
Wat spookt in je hoofd
Want het licht in je ogen
Verdwijnt met de tijd
Zoals de zon in de verte
Aan het eind van de dag
Maar alles veranderd en
Beweegt in een cirkel
Keert terug naar de bron