16/06/2026
Vi lämnade Helsingborg en dag tidigare än tänkt, med sikte på Öland. Vi hade nämligen fått möjlighet att åka med på jubileumsturen och 100-årsfirandet av Blå Jungfrun. Något sånt unikt vill man ju inte missa 🤩
Så vi sträckkörde, vilket inte alls är likt oss. Men tror ni att det blev någon tur? Nope, den regnade bort. Så jäkla besvikna vi blev. MEN imorrn har vi fått en ny chans. Håll nu tummar tår för fint väder!
Blå Jungfrun ligger alltså mellan Oskarshamn och Byxelkrok och är den ö som många känner till som Blåkulla. Nån som varit där?