Virserums vandrarhem

Virserums vandrarhem Virserums vandrarhem erbjuder prisvärt, bekvämt och barnvänligt boende på dina villkor. Välkommen till vårt fräscha moderna vandrarhem.

Nära naturen och en rad olika aktiviteter som dressincykling och tågtrafik på Smalspåret, Astrid Lindgrens Värld, Målilla älgpark m.m.

12/06/2026

Välkomna i helgen! Kiosk 10-20 varje dag.
Burgers lördag 12-19 & söndag 12-17. Sen nästa v öppet för burgers tis, ons å torsdag 12-19. Midsommarafton stängt. Fom midsommardagen å framåt öppet varje dag. 👍💪

Vill du cykla dressin med start i Virserum och ta dig genom det småländska landskapet där kan du kan se så mycket bättre...
12/06/2026

Vill du cykla dressin med start i Virserum och ta dig genom det småländska landskapet där kan du kan se så mycket bättre än att åka med bilen?

En mycket skojig aktivitet för t ex en familj eller 2 familjer!

Du bokar dina dressinutflykt här:

https://smalsparet.com/cykla-dressin/cykla-dressin-fran-virserum/

Uthyrningen är öppen from 17 juni till och med den 16 augusti. Du kan boka 4 eller 8 timmar.

Och vill du komma utvilad till järnvägsstationen i Virserum eller vill du vila din trötta kropp efter du har cyklat i några timmar så kan du boka rum på Virserums vandrarhem som ligger bara 150 meter bort från järnvägsstationen i Virserum. Vi erbjuder rum i olika storlekar, enkelrum och 2-bäddsrum upp till 5-bäddsrum.

För dig som ska cykla dressin och boka rum hos oss har vi ett specialerbjudande, du får 5 % rabatt på rumspriset och även 5 % rabatt på eventuella tillval under förutsättning att du bokar ditt rum på

www.virserumsvandrarhem.se

och du måste ange bokningskod "DRESSIN2026".

Och förresten, behöver du kyla ner din trötta kropp så kan du ta ett dop i Virserumssjön, även den ligger bara ett stenkast ifrån lugna Virserums Vandrarhem.

Välkommen till DITT centrala och lugna boende mitt i Virserum hälsar

Markus och Rosalie
www.virserumsvandrarhem.se
www.asedatrafikskola.se
www.virserumasedatrafikskola.se
www.hultsfredtrafikskola.se

08/06/2026

I slutet av sommaren väntar Ann-Christin Wichmann och Jan-Ole Busch sitt första barn. Kort därpå tar paret över Virserums vandrarhem. – Det kommer att...

Undrar ni varför det är många vinthundar i Virserum över helgen? Ja, det är LCK Bråviken, en vinthundklubb i Bråviken ut...
06/06/2026

Undrar ni varför det är många vinthundar i Virserum över helgen?

Ja, det är LCK Bråviken, en vinthundklubb i Bråviken utanför Norrköping, som har denna helgen "Lure Coursing" på marknadsplatsen. Vad är då Lure Coursing? Vi är inte riktig insatta i tematiken men det är i alla fall en slags agilitytävling med vinthundar och hundarna verkar gillar det lika mycket som ägarna gör.

Och många av vinthundarna och ägarna har fått plats på Virserums vandrarhem som ligger med gångavstånd till det mesta i samhället och då även till marknadsplatsen.

Det är tävlingar idag och även imorgon.

Vi önskar alla hundägare och hundar lycka till med tävlingen och vi tackar för att ni har kommit till oss, det centrala boende i Virserum!

Varma hälsningar

Markus och Rosalie
www.hultsfredtrafikskola.se
www.asedatrafikskola.se
www.virserumasedatrafikskola.se

31/05/2026

Först teater i vackra Stenberga och sedan en övernattning i Virserum på Virserums vandrarhem?

Kollar tillgängliga rum på

www.virserumsvandrarhem.se

Välkommen hälsar Markus och Rosalie!

30/05/2026

Virserums vandrarhem är sålt. Kontraktet undertecknades på fredagen. Det bekräftar mäklaren Johannah Fredricson, LF Fastighetsförmedling. Ny ägare är paret...

Då har Rosalie och jag sålt vårt vandrarhem idag! För oss har det varit viktig att få en bra ägare som vi tror på och he...
29/05/2026

Då har Rosalie och jag sålt vårt vandrarhem idag!

För oss har det varit viktig att få en bra ägare som vi tror på och helst någon från orten, så vi gav inte vandrarhemmet till högstbjudande som ville komma i juni och titta utan vi bestämde oss för att ge vandrarhemmet till ett ungt par med säkerligen många idéer.

Vi lämnar över vandrarhemmet den 1 september till Ann-Christin Wichmann och Jan-Ole Busch, ett ungt par som flyttade från Tyskland till Virserum för snart 2 år sedan.
De har lärt känna Virserum och har träffat många Virserumsbor, de är i 30-årsåldern och kommer säkerligen med mycket ny energi driver Virserums vandrarhem vidare på ett bra sätt.

Självklart kommer vi "lära" de en hel del saker i huset innan vi lämnar över så att de får en bra start när de tar över i september.

Vi önskar de lycka till med att driva vandrarhemmet.

Rosalie och jag kommer fortsätter med att säga välkommen till gästerna fram till slutet av augusti.

I september kommer vandrarhemmet vara stängt, men fram till 1 september bokas rummen enklast på

www.virserumsvandrarhem.se

Ja, och vad händer med Virserums & Åsedas Trafikskola då?

Trafikskolan kommer flyttas till Hultsfred.

Varför det? Rosalie och jag bor numera i grannkommunen Högsby och har ca 40 minuter att köra till Virserum, det är närmare till Hultsfred från oss. Och att trafikskolan hamnade just i Virserum var bara på grund av vi ägde vandrarhemmet här. Där slapp man hyra någon extra lokal och jag kunde även hålla mina handledarkurser i matsalen på vandrarhemmet.

Handledarkursen kommer försvinner from 1 augusti och jag är inte längre i behov av en stor kurslokal.

En annan anledning är att de flesta av trafikskolans elever är i gymnasieåldern och man brukar säga att det är svårare att driva en trafikskola när det inte finns någon gymnasieskola på orten.

I Virserum har det faktiskt inte varit något problem, men ett stort problem är att hälften av ungdomarna går på gymnasiet i Vetlanda och den andra hälften av ungdomarna på gymnasiet i Hultsfred och så har jag fått erbjuda lektioner i Vetlanda, i Hultsfred och dessutom i Vimmerby då det inte går att ha körprov i Hultsfred. Sedan har jag även några elever i Åseda och har erbjudit körningar i Åseda. Men detta håller inte i längden när man dessutom ska även ha både manuell- och automatväxlad bil.

Verksamheten fortsätter tillsvidare som innan, alla elever kommer erbjudas körlektioner i Vetlanda men på sikt kommer jag koncentrera verksamheten till Hultsfred och Vimmerby.

Lokalerna är fixade i Hultsfred, men det får vara hemlig än så länge var skolan kommer ligger där! :-)

Trevlig helg alla som läser detta önskar

Rosalie och Markus

Gästerna har checkat ut och nya ska komma! Några av gästerna beställer en städning, de flesta städa av rummet själva och...
29/05/2026

Gästerna har checkat ut och nya ska komma!

Några av gästerna beställer en städning, de flesta städa av rummet själva och får då en låg rumshyran.

Vi checkar ALLTID rummet efter gästerna har checkat ut även när ingen städning har beställts.

Våra gäster är mycket skötsamma och det är ytterst sällan att det finns någonting att klaga över! 🙂

Men för oss är det viktig att gästerna trivs hos oss och vi är därför noggranna med städningen.

Vill även du komma till oss?

Boka ditt rum på

www.virserumsvandrarhem.se

Välkommen hälsar

Markus och Rosalie!
www.asedatrafikskola.se
www.virserumasedatrafikskola.se
www.hultsfredtrafikskola.se

Adress

Södra Järnvägsgatan 9
Virserum
57080

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Virserums vandrarhem postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Virserums vandrarhem:

Dela